Г-н Ночев, знаем че работите във фирмата oще от самото й начало. Как започна всичко?
Започнах работа на 01.10 1992 г., когато фирмата беше едва на 2 години. ОЙРОШПЕД беше създадена малко след промените, през 1990 г, като първата българска частна фирма в сектора на спедицията. Тогава бях още студент по Право и работех на половин работен ден. С годините се изкачих, а в момента съм управител на Еуроспед и член на Съвета на директорите в ОЙРОШПЕД Груп.
Преди 27 години, Г-н Стоянов стартира фирмата с първия си партньор от Австрия. Тогава фирмата се състоеше само от няколко човека и се помещаваше в апартамент на Сточна гара, имахме и склад под наем.
Кои са водещите принципи, които поддържат фирмата вече 27 години подред?
Принципите са много. Бих определил като най-важни: откритостта и честността към клиентите, добра комуникация и винаги отлично качество на услугата, което, разбира се, не винаги значи най-ниска цена. Стараем се да развиваме близки отношения с клиентите и винаги да обръщаме внимание на техните нужди.
Тези принципи важат и за вътрешните ни взаимоотношения. Винаги се стремим да има разбирателство между екипите и да се стиковаме така, че да няма ненужно напрежение в работните взаимоотношения. Също така, никога не взимаме кадри от конкуренцията, стремежът ни винаги е бил да наемаме млади хора, които да обучаваме сами и когато тези хора покажат нужните възможности и качества да станат част от нашия задружен екип.
А какво се е променило за тези 27 години в сектора на спедицията?
Промениха се много неща. След влизането ни в Eвропейския съюз и отпадането на митническите процедури по внос и износ на европейски стоки, конкуренцията в бранша се покачи значително.
В началото всеки един превозвач, всяка една малка фирма започна да се занимава със спедиция. Доколкото до глобално и европейско ниво, се наблюдаваше едно преструктуриране на дейностите, което за една българска фирма, едва навлязла на европейския пазар, да се кооперира с големи концерни от бранша е доста трудна и отговорна задача за изпълнение.
Въпреки всичко, ние успяваме да останем независими и силни вече 27 години като предоставяме спедиторски и логистични услуги. Затворихме пълния кръг от транспортно-спедиторски услуги за вътрешния и външен пазар – както по суша, така и по въздух и вода.
При положение, че вече сте затворили този своеобразен „кръг“ от услуги, какво предстои за фирмата оттук нататък?
Както казах, конкуренцията на пазара е много силна, така че продължаваме да вървим напред, заедно с нашите партньори. Предстои да се развиваме в по-нишови пазари. Фирмата постоянно разширява бизнеса си, като добавя нови партньори и линии към инвентара си. От началото на миналата година вече имаме групажни линии от и за Иран, Грузия, Армения, Узбекистан. Предстои ни и увеличаване на партньорите в Европа, по-специално в Англия и Франция, както и скандинавските държави.
Смея да твърдя, че компанията се е развила изключително добре през изминалите 27 години. От 10 души и един склад под наем на Сточна гара, в момента в ОЙРОШПЕД Груп работят над 220 човека. Днес компанията ни разполага с добре развита материална база – модерен логистичен терминал в района на Аерогара София от 12 500 кв.м, покрита складова площ с над 9000 палетни места, филиали и складови бази в София , Пловдив, Стара Загора, Бургас, Слънчево (Варна), Русе и Лясковец.