Нова визия, същият надежден партньор – историята зад ребрандирането на Eurosped
През 2025 г. Eurosped отбелязва двойно събитие – 35 години иновации в логистиката и нова визуална идентичност. С гордост към произхода си и ясен поглед към бъдещето, посрещаме следващата си лична година с нов образ, който отразява по-добре кои сме и накъде се движим.
Защо ребрандинг сега?
В продължение на три десетилетия Eurosped се разви от доверен български спедитор до ключов играч на европейския пазар. С разрастването на нашите услуги, мрежа и технологии, променяме и визуалната си идентичност, която по-добре представя нашите силни страни – иновации, надеждност, свързаност и устойчивост. Ребрандингът не е просто промяна във външния вид – той е стратегическо обновление, съобразено с нашата мисия.
Символика с корени и посока
В сърцето на новата ни идентичност стои логото, вдъхновено от елбетицата – традиционен български символ на устойчивост, сила и хармония. То изразява принадлежността ни, връзката ни с нашите корени и уважението към символите, предавани през поколения.
Символът в основата на логото представлява двураменен кръст – ключов елемент в българската шевица. Елбетицата е сред най-древните изображения в слънчевите календари и съществува в почти всички стари религии като знак за равновесие и вечен кръговрат. Нейните осем лъча бележат посоките на света и най-важните слънчеви позиции – зимното и лятното слънцестоене, пролетното и есенното равноденствие, както и междинните точки между тях. Кръстосани в стабилен център, те символизират цикличността в природата и хармонията във Вселената.
В логото този символ личи ясно в празните пространства между стрелки, сочещи в четирите основни посоки. Така той придобива още едно значение – на път, компас, мрежа. Една визуална метафора за нашата мисия – да свързваме хора, товари и бизнеси във всички посоки по света.
Традиции с визия за бъдещето
Новата ни идентичност затвърждава желанието на Eurosped да остане свързан с корена си, но едновременно с това да бъде обърнат към бъдещето. Ние вярваме в традициите. Поддържаме ги. Развиваме ги. Градим върху тях. Това е началото на нова ера – такава, в която Eurosped продължава да бъде лидер в европейската логистика, с визия, отговаряща на съвременните нужди и бъдещите предизвикателства.
С повече от 500 международни партньори, 7 логистични терминала в България и 1 в Сърбия и ясна цел, сме готови за следващите 35 години.