Международната Морска Организация (IMO) въведе допълнение към Международната конвенция за безопасност на човешкия живот на море (SOLAS).
Промяната включва изискване към износителите и търговците да предоставят верифицирано брутно тегло на контейнерите, както на капитана на кораба или на негов представител, така и на терминален оператор – това касае всеки контейнер като задължително условие за натоварване на борд на кораб.
Тези нови изисквания влизат в сила от 1-ви юли, като след тази дата натоварването на контейнер на борд без предоставено верифицирано тегло ще се счита за нарушение на SOLAS.ПБТ (VGM) e сборът от теглото на товара, заедно с опаковката му и тарата на контейнера, използван за транспорт на съответния товар.
Определените методи за получаване на ПБТ (VGM) са два.
Метод 1 – след като контейнерът е натоварен и пломбиран, да бъде изтеглен на сертифициран и калибриран кантар. Този метод е подходящ за насипни непакетирани товари като скрап, зърно, течности, товари чиито единични бройки не са еднакви по тегло и т.н.
Метод 2 – измерване на бруто теглото на товара без контейнера преди натоварване. Бруто теглото включва опаковка, палети или скари, върху които е поставен товара, както и всички укрепващи материали и се измерва на сертифициран и калибриран кантар преди натоварване в контейнера. Към бруто теглото на товара се прибавя тарата на конкретния контейнер, в който се товари. Методът е подходящ за хомогенни пакетирани товари, палетизирани товари и такива, чиито пакетни единици могат лесно да бъдат претеглени.
От 01.07.2016г. контейнерите няма да могат да бъдат товарени на кораб, ако изпращачът по коносамент не е предоставил на превозвача данните за ПБТ.
За повече информация:
ОЙРОПОРТ – Агент на Damco за България
Пристанище Варна
9160 Варна/Девня
Пристанище Варна Запад
т: 052 811471, 052 811473, 052 811477
ф: 052 811479
е: logistics@europort.bg
Пристанище Бургас
8000 Бургас
БМФ Порт Бургас Запад
т: 056 7064 60, 056 706461
е: logistics@europort.bg