Интервю с Емилия Стоянова, ръководител на направление Иран на Ойрошпед
Какво представлява групажната линия до Иран?
ОЙРОШПЕД стартира релация Иран преди около 5 години. В момента линията оперира като изпращаме камиони всеки ден от офиса ни в София. Реализираме и групажна линия, с отпътувания във вторник, сряда и петък. Централният ни офис в София служи като консолидационен център, от който разпределяме стоките.
Камионите пристигат в Техеран, терминал Шахриар в рамките на 7-8 дена. След това, благодарение на отличното ни сътрудничество с местния ни партньор Arsen Farabar Pars, имаме възможност да дистрибутираме бързо стоките на територията на цялата страна. Най-често това са големите градове като – Базарган, Табриз, Исфахан, Машхад, Шираз, Асалуйе, Бандар Анзали, Бандар Аббас, Бандар Имам Хомейни.
В ОЙРОШПЕД работим както със стандартизирани палетни пратки, така и с нестандартни стоки.
От София транспорта до Иран се извършва с Ирански камиони.
Как се развива линията и какъв е интересът към нея?
Щастлива съм да споделя, че в последната година увеличихме обема на седмичния трафик на камиони с повече от 2.5 пъти Към днешна дата изпращаме около 15 – 18 камиона на седмица, за сравнение през миналия януари реализирахме 5 – 7 камиона.
Какъв е видът на пратките, които най-често се изпращат за Иран?
Имаме възможност да организираме от малки единични пратки, групажни пратки до цели камиони и по-сложни транспортни операции по внос и износ.
Фармацията и химическата промишленост традиционно са силни в стоокообмена между двете държави.
Важно е да се знае, че поради ограничителни мерки към Иран, някои стоки по внос и по износ подлежат на проверка за двойна употреба, но екипът ни е изключителен опитен и може да консултира изпращачите за необходимите документи. В момента екипът ни за Иран е от 4 човека и можем да отговорим изчерпателно на нуждите на клиентите ни.
Защо компаниите, които имат стокооборот с Иран, да използват услугите на ОЙРОШПЕД?
Доказали сме качеството на услугите ни, пратките пристигат навреме и безпроблемно до крайните си дестинации. Условията при които работим са изгодни, като за редовните ни клиенти, предоставяме и допълнителни отстъпки.
Корпоративните ни клиенти могат да разчитат също така на пълното ни обслужване в областта на логистиката и транспорта – митническо обслужване, складиране, групажни линии от и до цяла Европа, съхранение на опасни товари и други. Това е гаранция за качеството, което ще получат, но от друга страна и оптимизация на разходите, които имат за транспорт и спедиция.
Почти половината от обема ни от и за Иран е формиран от пратки на спедиторски компании, с които работим в доказало се партньорство. За нас е важно да запазим неутралитет по отношение на крайния клиент, с което гарантираме лоялност и бизнес взаимоотношения на високо ниво към нашите колеги спедитори.
Цената на горивата скачат постоянно. Как се отразява това на стойността на услугата?
Ние запазихме цената на палетомясто в камионите ни, което предразположи клиентите ни и те увеличиха пратките си. Цените ни не са най-изгодните на пазара, но целта ни е да осигуряваме гарантирано добър сервиз и качествено обслужване за клиентите ни.
Защо Иран трябва да е интересен за българския бизнес?
Това е държава с 80 милионно население. През последните години стокообменът между двете държави нараства с всяка изминала година. Износът от България към Иран за 2021 г. е почти 100 милиона долара. В миналото е имало години, през които са отчитани над 1 милиард долара стокообмен.
Когато работиш дълго време с едни хора с различна от твоята култура, обичаи, традиции, те не само стават приятели, празнуваме заедно празници, та дори и семейни споделяме и радости и неволи. Така аз вече пета година празнувам нова година по два пъти (единият е на 31.12, a другият е на 20/21 март, когато е настъпването на Пролетното Равноденствие и новата година в Иран).
В навечерието на отминаващата 1400 и настъпващата 1401 година, / Норуз – първият ден от пролетта и началото на новата година в традиционния ирански календар.